Du spiser altfor lite!!! Når du spiser så lite, vil kroppen forbrenne muskelmasse i stedet for fett - fordi den settes i sultmodus. Fettet vil den tviholde på til siste slutt. Du bør spis minst 1600 kalorier om dagen! Når man skal ned i vekt, bør man ikke gå ned fortere enn 0,5 - 0,7 kg i uken. Dette er fordi kroppen trenger tid til å bli vant til lavere vekt. Hvis du går veldig fort ned vekt, vil all vekten komme på med én gang du begynner å spise normalt igjen - og ofte mer. Kroppen er programmert til å holde på den høyeste vekta den har hatt - det har med overlevelse å gjøre - så når du har gått ned 10% i vekt, begynner kroppen å gi deg sug etter å spise mer fordi den "vil" opp i vekt. Dersom du vil holde vekta, er du helt nødt til å ta det sakte! 0,5 kg i uka høres kanskje lite ut, men over et år, er det faktisk 24 kg! Jeg har strevd med atypsk anoreksi i mange år - atypisk fordi jeg ikke har vært tynn som et skjelett, men faktisk vært overvektig - til tross for at jeg i perioder på flere uker ikke tok til meg annet enn vann. Ellers har jeg levd på 200 kcal om dagen, og likevel ikke gått ned (Likevel mistet jeg mensen, fikk lanugohår, problemer med hjertet og benskjørhet). Nå har jeg nettopp vært gjennom en innleggelse på et sted for spiseforstyrrelser, og gått over til en diett på 2300 kcal om dagen. Plutselig begynte jeg å gå ned i vekt. Dette viser bare hvordan kroppen er genial - den vil beskytte deg i perioder med sult. Lykke til