Moderatorkontrollpanel ]

Får jeg i meg for lite kalorier/proteiner?

Får jeg i meg for lite kalorier/proteiner?

Innlegg Pesta » Tir Mai 20, 2014 9:10 pm

Jeg er 172cm høy og veier ca 64kg (etter å ha gjort en drastisk kostholds -og treningsendring for drøye 1,5 mnd siden). Vekta bryr jeg meg fint lite om, jeg vil ha bort fett og bygge ("kvinnelige") muskler.. Jeg trener nesten hver dag, både kondisjon og styrke.

Siste dagers tabell viser at jeg fått i meg gj.snitt 50g protein, 900kalorier og 60g karb/40g fett. Er dette greit, eller er det for lite? (Der kan ihvertfall ikke være for mye...?)
Pesta

Re: Får jeg i meg for lite kalorier/proteiner?

Innlegg lady70 » Ons Mai 21, 2014 1:45 pm

Det er aaaalt for lite. Du kommer til å kjøre kroppen rett i grøfta hvis du fortsetter slik. Det er både ekstrem lite med kalorier, men også proteiner. Du kommer til å bryte ned muskulatur rimelig fort. Dette MÅÅÅÅ du stoppe!
lady70

Re: Får jeg i meg for lite kalorier/proteiner?

Innlegg Pesta » Ons Mai 21, 2014 6:40 pm

lady70 skrev:Det er aaaalt for lite. Du kommer til å kjøre kroppen rett i grøfta hvis du fortsetter slik. Det er både ekstrem lite med kalorier, men også proteiner. Du kommer til å bryte ned muskulatur rimelig fort. Dette MÅÅÅÅ du stoppe!

Meget intetsigende svar, egentlig. Det hadde nok hjulpet litt mer om du kunne kommet med tips til hvordan å "stoppe" med dette, for da vet du tydeligvis mer enn meg - og jeg spurte om hjelp fordi jeg trenger hjelp..
Jeg et veldig ny på dette om å telle hva jeg spiser og vite hva som finnes mye av i hvilke matvarer osv, så dette er ekstremt forvirrende for meg.. Hvordan får i meg mer kalorier/proteiner uten å få i meg mer av karbohydrater feks? Da normal mat og ikke ting som finnes på helsekost..
Har du evt tips til ei bra nettside jeg kan finne litt info på?
Pesta