Moderatorkontrollpanel ]

HJELP, NYBEGYNNER PÅ LAVKARBO

HJELP, NYBEGYNNER PÅ LAVKARBO

Innlegg mina85 » Ons Mar 19, 2014 10:45 pm

Hei allesammen;)
Trenger hjelp etter sykt mye lesing har jeg forstått litt på lavkarbo, har gått rundt å sultet i hjel, pga kaloritelling. Ikke fått nok karbohydrater, proteiner eller fett som jeg har skjønt.
Lurer på om noen kan gi meg liste på hvordan jeg kan spise uten å sulte, å få proteiner mer enn karbohydrater.

Spiser nå slik
Frokost; 3 Knekkebrød m ost
Lunsj: Grønnsak eller en frukt.
Middag: grønnsaker med kjøtt.

HAr vært en storspiser av alt, vært hele livet ikke brydd meg noe særlig hva jeg har spist, brus og godtri hverdag. Og nå dersom jeg spiser mindre, så har jeg kjempe vondt i magen. Hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg med å legge en riktig lavkarbo plan med nok proteiner og miindre karbo.

Takker;) :P
mina85

Re: HJELP, NYBEGYNNER PÅ LAVKARBO

Innlegg Syntho » Man Jun 30, 2014 11:13 am

Hei
Dette med lavkarbo er et gjennomdiskutert emne. Det du må vurdere er om du skal ha en streng type lavkarbo(ketolyse, atkins) eller om du skal kjøre mer moderat. Med tanke på næringsinhold oa over tid er nok moderat( bla Hexenberg`s metode) mer å anbefale. Ketolyse og Atkins anbefales kun over korte tidsrom for å "booste" forbreningen og få overflødig væske ut av kroppen. Kunnskap om dietten er det viktigste før du starter. Jeg spiser en moderat mot streng lavkarbo. Jeg rører ikke vanlige knekkebrød eller brød. Til frokost spiser jeg enten mine egne hjemmelagde knekkebrød eller omelett. Jeg spiser ikke noe ris og pasta. Potet kun til lammesteken i påsken og ribba på julaften. Hold deg unna kjappe karbohydrater. De er fy fy. Deriblant er hvetemel og sukker. Kunnskap er det viktigste. Man trenger stort sett ikke å telle kallorier på lavkarbo. Dette fordi en spiser så energitett mat at mengden en trenger å spise er liten. Les alt du kommer over på nett om dietten. Også det negative. Lykke til :D
Syntho

Re: HJELP, NYBEGYNNER PÅ LAVKARBO

Innlegg Annemor3105 » Lør Jul 19, 2014 7:18 am

Hei, vet ikke om du ser så mye her inne, men jeg har lest mye vedrørende lavkarbo på lenabeatrice.net Hun kan MYE om lavkarbo og har mange gode enkle oppskrifter. For meg fungerer dette bra da jeg er bevisst på hva jeg spiser og er ikke sulten. Lavkarbo er mye mer enn flesk, fløte og egg som det skrives mye om :) Lykke til!
Annemor3105