Moderatorkontrollpanel ]

Ketogent - LCHF

Ketogent - LCHF

Innlegg Siri-Gro » Fre Jan 03, 2020 9:15 pm

Hei gode diett-folk!

Jeg har begynt å bruke diett.no igjen. Har lagt på meg mange kg etter å ha falt for alle fristelser over lengre tid.

Ketogent kosthold er det som kroppen min fungerer best på, så nå er jeg i gang igjen. Jeg har faktisk følt meg elendig en stund. Føler meg piggere etter bare to dager med få karbohydrater. :!:

Jeg har stor glede av å notere mat jeg spiser og la diett.no regne ut alt for meg. :D

Jeg legger inn vekta mi daglig,og lker veldig godt å se grafen for vekt peke nedover. :lol:

Er det flere her som driver med ketogent kosthold, så fortell meg gjerne hva du spiser. Det er alltid spennede å høre fra andre som kjører keto.
Siri-Gro

Re: Ketogent - LCHF

Innlegg lihasa » Ons Feb 12, 2020 6:24 am

Hei, jeg spiser ketogent/carnivore.
Har drevet med lchf og dette kostholdet i over 3 år.

Diett.no er super til å registrere og legge inn oppskrifter og matvarer.
Spiser minst mulig erstatninger, kan ikke lage snop eller kaker, eller jeg kan jo men vekten går da feil vei.

Så ren mat med moderat på protein og mye fett.
Laks med hollandaise, nakkekoteletter, avocado, blomkålpure laget med smør, blomkål, brokkoli, rosenkål, asparges. Bernaise eller hollandaisesaus passer godt til masse , er enkelt å lage pluss den har lite protein og masse fett. I øyeblikket spiser jeg ingen grønnsaker, bare litt avocado, dette for å se om jeg kan få litt vektnedgang og merke forskjell.

Følger Stephanie keto person på youtube, Når jeg klarer å holde meg til det hun sier, kjenner jeg kroppen får det bedre med søvn og allmennfølelse, pluss det er den eneste måten for meg å gå ned i vekt på. Jeg er en av de, der vekten knapt rikker seg, selv om jeg er utrolig streng. Har lavt stoffskifte, ikke medesinert.
lihasa