Hei :) Jeg ser at mitt inntak av Natrium ligger på mellom 240-370%, og det "blinker" rødt. Jeg må si jeg fikk helt sjokk... Føler at jeg har et sunt kosthold, der jeg er påpasselig med å salte. Bruker litt buljong og mye pepper i stedenfor.
Til frokost spiser jeg knekkebrød eller havregrøt (som jeg ikke salter). Grovt brød med salat, skinke tunfisk eller ost til lunsj. Til middag pleier jeg somregel å spise svin eller kylling, med mye grønsaker, som jeg heller ikke salter, bare peprer. Til kvelds blir det knekkebrød, grønnsaker eller salat. Jeg har de to siste dagene vært på besøk hos mine foreldre, å dermed fått kjøttpølse i mager brun saus til middag ene dagen, og orientalsk gryterett(pose) med karbonadeig i andre dagen.
Men til og med når jeg tok bort den orientalske grytretten ligger jeg på over 200%.. Hvorfor, hva gjør dette med kroppen på sikt, og hva kan jeg gjøre? Og dette på dager der jeg trodde at jeg hadde inntak av salt nærmest lik 0... Vil inntaket av natrium påvirke negativt på min vei ned noen kilo?
Tusen tusen takk til deg som kan gi meg et svar på dette :)
Linda