Moderatorkontrollpanel ]

Ønsker utskrifter med LITE fett ! :)

Ønsker utskrifter med LITE fett ! :)

Innlegg Kristin_A » Tor Mar 08, 2012 6:53 pm

Hei,

I følge min personlige trenner skal jeg i løpet av dagen få i meg 1,700 kcal (når jeg trener 5 ganger i uken). Fordelingen av disse kcal skal være som følger:

40% Karbohydrater
40% Protein
20 % Fett

Så håpet jeg jo at denne siden hadde mange kjekke oppskrifter til meg.. noe som jeg desverre ikke finner. Mesteparten av oppskriftene her er laget for lavkarbo dietter (noe som jeg som trener er veldig i mot, da en virkelig trenger dette når en trener). Dermed er nesten alle oppskriftene her med masse fett, noe som jeg ikke skal ha masse av.

Hadde satt utrolig pris på om noen søte mennesker der ute hadde lyst å gi meg noen glimrende forslag til alle dagens retter i forhold til den nevnte fordelingen.

Takk takk! :)
Kristin_A

Re: Ønsker utskrifter med LITE fett ! :)

Innlegg Sleepless806 » Søn Mar 11, 2012 3:46 pm

Enig med deg masse lavcarbo her! Ønsker også oppskrifter med lite fett. Føles veldig ensformig for tiden.
Middagen i dag blir kyllingfile stekt i ovnen, agurksalat og fullkornris..
Sleepless806

Re: Ønsker utskrifter med LITE fett ! :)

Innlegg Sky » Ons Mai 30, 2012 2:53 pm

Både kalkun, kylling og indrefilet av svin er ganske mager, karbonadedeig i små mengder også :) Kombinerer du de typene kjøtt med gode grønnsaker, dropper sausen og stekefettet, så har du en middag med lite fett i :)
Sky

Sv: Ønsker utskrifter med LITE fett ! :)

Innlegg Lile » Ons Okt 24, 2012 9:37 am

Grateng

du trenger:

1 kyllingfilet
ønsket mengde brokkoli og blomkål
1 egg
1 dl skummet melk
litt ost

Stek kyllingfileen
ta alt oppi en ildfast form
blandt 1 egg + melk og hell det over
ta ost på toppen

voila!

server med ønsker krydder! :)
Lile

Sv: Ønsker utskrifter med LITE fett ! :)

Innlegg shadow » Ons Jan 23, 2013 7:50 pm

Kan tenke meg at du finner mange gode fettfrie oppskrifter på Grethe Rohde. Hvis du tenker rene råvarer, ikke ferdigmat eller halvfabrikata.. er det mulig å spise nogenlunde godt med lite fett. Biff, kyllingfilet, rent svinekjøtt uten fett og masse fisk. Jeg bruker ofte en blanding av purre, gulrot, blomkål og brokkoli med en liten ts med smør til fisk. Gir mye smak og lite fett. Av og til kan du bruke en posesuppe som utgangspunkt og ha i masse deilig fisk og grønnsaker. Asparegessuppe lagd med ekstra lett melk, og bare halve mengden veske er fin å helle over grønnsaker og gratinere i ovn som avveksling.Scampi med chili og hvitløk stekt i bittelitt olje. Endal fiskepudding er fettfattig og å lage sine egne fiskekaker er kjempelett, masse oppskrifter på nettet. Bruk mye krydder, hvitløk, løk for å sette smak på maten. Hvis du skal ligge på 1700 kalorier om dagen er det jo masse muligheter, men husk å variere og ikke bruk for mye ferdigmat, mye salt som binder vann. Prøv deg frem med hjemmelagde supper, god gammeldags kjøttsuppe feks kan du koke en stor kjele og fryse i porsoner. Likeså med ertesuppe. Bare noen få tips.... lykke til :D
shadow