Moderatorkontrollpanel ]

Ny her & trenger hjelp til massiv vektreduksjon

Ny her & trenger hjelp til massiv vektreduksjon

Innlegg Sotrajenta » Fre Jun 17, 2011 4:26 pm

Er ny her & trenger hjelp til massiv vektreduksjon
Jeg har 35 kg som jeg skulle hatt vekk så fort som mulig !
Er det noen som har en komplett kostholds plan her for meg på noe sånn....????

Jeg kan dessverre ikke trene så mye - dvs jeg kan ikke svette pga jeg har psoriasis som reagerer med kraftig kløe dersom jeg svetter pga huden tørker veldig fort ut..
Rådet jeg fikk fra hudspesialisten var å gå rolige turer..

Grunnen til at jeg er så overvektig er at jeg i 2001/2002 var gravid med tvillinger. Jeg var 60 kg før jeg ble gravid - & la på meg 30 kg i svangerskapet. Min sønn var 3470 gr & 50 cm & min datter 2880 gr & 48 cm da de ble født, & da jeg ble gravid, så sank forbrenningen i kroppen.. Siden barna ble født Mars 2002, har jeg lagt på meg 6 kg.. Med dette regnestykket, så veier jeg i dag 96 kg... :-(

Siden jeg hadde starten av Anoreksia i min ungdomstid, så har jeg pr dags dato en litt anspent forhold til mat.. Jeg spiser ca 2-3 måltider for dagen.. Ofte bare 2 måltider..
Jeg spiser meg aldri "overmett" (-sånn man får vondt- i - magen-mett)
Jeg vet at det er kun "tanke-omvenning" som kan hjelpe meg med å spise flere måltider, & jeg jobber med det, for jeg vet også at forbrenningen vil øke dersom jeg spiser små-men flere måltider for dagen...

....... Ang Diabetes type 2 så er det kun 1 gang det ble målt litt for høye verdier, & det var ca i Oktober 2010... Alle de andre gangene jeg har målt, så har resultatet hvert innenfor det normale. Men pga den ene gangen med litt for høye verdier, så har allikevel fastlegen sagt at jeg har diabetes type 2... Med andre ord, så "advarte" kroppen meg at det kunne utvikles til en alvorlige grad av Diabetes hvis jeg ikke gjorde noe som forbedret det.

Så folkens... Er det noen her som kan hjelpe meg med å sitte opp en komplett kostholds plan ??
Sotrajenta

Re: Ny her & trenger hjelp til massiv vektreduksjon

Innlegg Isostar » Man Jun 27, 2011 7:29 pm

Hei,

Jeg har ingen kunnskap til å sette opp en komplett kostholdsplan til deg, men jeg fant en link som du kan bruke til inspirasjon:
http://fitnessbloggen.no/la-deg-inspirere-av-disse-diettforslagene/

Tror i utgangspunktet du skal gjøre det litt "enkelt" i starten.. Bruk diett.no og noter ned alt du spiser, vei maten og noter på en notatblokk og legg inn her når du har tid.. Spis ren mat, kjøtt/fisk, salat, grønnsaker, frukt, magre meieriprodukter, magert pålegg, havregryn, ris og knekkebrød. Ligg på ca 2200-2300 kcal pr dag..
Isostar

Innlegg SiSm » Man Jul 04, 2011 8:23 am

Reply to a message from Sotrajenta:

> Er ny her & trenger hjelp til massiv vektreduksjon

> Jeg har 35 kg som jeg skulle hatt vekk så fort som mulig !

> Er det noen som har en komplett kostholds plan her for meg på noe sånn....????

> Jeg kan dessverre ikke trene så mye - dvs jeg kan ikke svette pga jeg har psoriasis som reagerer
> med kraftig kløe dersom jeg svetter pga huden tørker veldig fort ut..

> Rådet jeg fikk fra hudspesialisten var å gå rolige turer..

> Grunnen til at jeg er så overvektig er at jeg i 2001/2002 var gravid med tvillinger. Jeg var 60 kg
> før jeg ble gravid - & la på meg 30 kg i svangerskapet. Min sønn var 3470 gr & 50 cm & min datter
> 2880 gr & 48 cm da de ble født, & da jeg ble gravid, så sank forbrenningen i kroppen.. Siden barna
> ble født Mars 2002, har jeg lagt på meg 6 kg.. Med dette regnestykket, så veier jeg i dag 96 kg...
> :-(

> Siden jeg hadde starten av Anoreksia i min ungdomstid, så har jeg pr dags dato en litt anspent
> forhold til mat.. Jeg spiser ca 2-3 måltider for dagen.. Ofte bare 2 måltider..

> Jeg spiser meg aldri "overmett" (-sånn man får vondt- i - magen-mett)

> Jeg vet at det er kun "tanke-omvenning" som kan hjelpe meg med å spise flere måltider, & jeg
> jobber med det, for jeg vet også at forbrenningen vil øke dersom jeg spiser små-men flere
> måltider for dagen...

> ....... Ang Diabetes type 2 så er det kun 1 gang det ble målt litt for høye verdier, & det var ca
> i Oktober 2010... Alle de andre gangene jeg har målt, så har resultatet hvert innenfor det normale.
> Men pga den ene gangen med litt for høye verdier, så har allikevel fastlegen sagt at jeg har
> diabetes type 2... Med andre ord, så "advarte" kroppen meg at det kunne utvikles til en alvorlige
> grad av Diabetes hvis jeg ikke gjorde noe som forbedret det.

> Så folkens... Er det noen her som kan hjelpe meg med å sitte opp en komplett kostholds plan ??
Har du sett på LCHF?
Du finner og ketolyse.no på nett.
SiSm

Innlegg SiSm » Man Jul 04, 2011 8:25 am

Anbefaler deg LCHF kosthold.
Her spiser du bare når du er sulten og du leser masse om dette på nett.
Ellers er også ketolyse.no noe for de som har mange kilo for mye.
Begge disse er fettforbrenning og sært effektivt.
Lykke til.
SiSm

Innlegg Budeia995 » Fre Jul 08, 2011 4:32 pm

Ketolyse er tingen, men les deg opp på det først. Lei/kjøp bøker og bruk noen dager på å tømme skapene dine for søppel og kjøpe inn det du trenger til dette kostholdet.
Som du ser skriver jeg kosthold og ikke slankekur.

Når det gjelder trening anbefales 30 min med puls over 100 om dagen, altså en god spasertur.

Veldig mange engster seg for dette kostholdet unødvendig, også jeg.
Tenkte at jeg kom til å sikle etter boller og sjokolade hele tiden, men når man er mett hele dagen og ikke har blodsukker som løper opp og ned får man ikke de fryktelige "mensesugene" som alle damer kjenner seg igjen i.

Anbefaler også ketolyse.no og at du leser deg opp om dette. Sprekker vil skade mer enn gagne.

Lykke til!!!
Budeia995

Innlegg thenewmiz » Tir Nov 01, 2011 2:29 am

Prøv keto! jeg gikk ned 30kg på 5mnd! men det var med hard jobbing og litt hjelp med programmer fra www.bodybuilding.com!
thenewmiz

Innlegg Lixi » Søn Aug 12, 2012 11:47 am

Ja lchf kan hjelpe deg fort ned (ketogen mat). For en enkel start gå inn på lenabeatrice.net sin blogg og følg hennes dagsmeny noen uker og se hva som skjer ;) Hun svarer på det meste på bloggen sin og har selv hatt et betydelig vekttap etter å gå over på lchf.

Lykke til! :)
Lixi